![]() |
|||||
omnibus |
|||||
KNJIGE U PRODAJI autor: Brajan Talbot - Bad Boy autor: Mladen Oljaća - Vadisrce autor: Đorđe Milović - Ćerke autori: Meri M Talbot i Brajan Talbot autor: Rejmond Brigs autori: Wostok i Grabowski - Šavovi autor: Dejvid Smol - Stripovi
iz Nikad autor: Radivoj Bogičević - Stripovi
iz Nikad robom autor: Branislav Jovanović - Brana autor: Hana Beri autor: Migelančo Prado autor: Iztok Sitar - Tangente autor: Migelančo Prado autor: Migelančo Prado autor: Nina Bunjevac autor: Đorđe Milović autor: Tomaž Lavrič autori: Ž.Tamburić, Z.Zupan, Z.Stefanović
|
|
![]() |
Vadisrce autor: Đorđe Milović predgovor: Ilija Bakić Edicija: Novi prostori #6 Format: 165x235mm (B5) Cena: 2.150
din
|
||
![]() |
O Borisu Vijanu Boris Vijan (Boris Vian) je rođen 1920. godine, a umro je 1959. godine. Kao što je sam, znajući svoje bolesno srce, više puta predskazao, nije doživeo četrdesetu. U tom kratkom životu radio je sve što je želeo: bio je inženjer, trubač u džez-orkestru, glumac, pevač, a kao tobožnji američki pisac Saliven (Vernon Sullivan) objavio je više kriminalističkih romana, među kojima je najpoznatiji Pljuvaću po vašim grobovima (1946). Sarađivao je u časopisima, pisao kratke priče, pozorišne komade, pesme, kao i nesvakidašnje romane, u kojima je neobičnim stilom, kroz izvanrednu igru mašte, fantastike i apsurda, na uzbudljiv način govorio o ljudskoj sudbini: Pena dana (1946), Jesen u Pekingu (1946), Crvena trava (1949) i Vadisrce (1951).
|
||||
![]() PRODAJA KOD IZDAVAČA Direktna prodaja Javite nam se email-om ili telefonom da kupite knjige direktno od nas (office@omnibus.rs , telefon: +381 (0)63 250 669). POZOVITE ZA POPUST !
PRODAJA U KNJIŽARAMA Knjižare Delfi: Kralja Milana 48 (ulaz iz Resavske)
/ SKC, Beograd DRUGI O KNJIZI Đorđe Milović (1960) spada u srpske strip autore koji tiho i postojano grade i razvijaju svoju poetiku ne mareći za tekuće strip mode i trendove. Ta samonamenuta izdvojenost dozvoljava umetniku da stvara neopterećem dnevnim zahtevima; s druge strane, međutim, odbijanje da se aktivnije učestvuje u životu ovdašnje strip scene rezultira izostankom priznanja koja autor zaslužuje. ILIJA BAKIĆ, 27. oktobar 2014. Nekoliko mjeseci nakon majčine smrti, u Beogradu sam naišao na novo izdanje Omnibusa (drugoga najvažnijeg strip izdavača u Bivšoj), i odmah ga kupio. Đorđe Milović (1960.) je, u nizu svojih vianovskih istraživanja, nacrtao i “Vadisrce”. Nekoliko godina ranije već je objavio “Crvenu travu”, a kako Vian nije pisac realističnoga prosedea, jasne i linearne fabule, i jednoga narativnog toka, nego mu se priče često slijevaju poput delte, Milovićevi su stripovi nužno neka vrsta interpretacije Viana, pa i vizualno kodirane kritike. A “Vadisrce” je mnogo bolji crtani roman od “Crvene trave”, malo remek-djelo, u kojemu je Vianova priča ispričana na neki običniji, istovremeno prozračniji i zagonetniji način. Umjesto teških boja, koje je pisac bacao po platnu u širokom i često nekontroliranom zamahu, Milović je “Vadisrce” naslikao u tonovima vodenih bojica. Od svih priče u knjizi, zadržao je priču o ludoj i histeričnoj majci, ali tako da je ublaži, objasni i nekako uljudi. MILJENKO JERGOVIĆ, 17. maj 2014. Milović je majstorski ovladao tehnikom akvarela, što se u njegovom Vadisrcu i vidi. Boje su namerno „isprane”, preovlađuju zeleni i žućkasti tonovi, sa snažnim uplivom smeđeg i crvenog. Atmosferičan crtež pomaže da se dočara oscilirajući ton Vijanove priče. Vadisrce je čas naglašeno lirično i poetično, čas surovo, čak brutalno… Milović preuzima osnovni kostur priče, odbacujući delove koje je smatrao suvišnim, i u svojoj adaptaciji nudi sublimat Vijanovog pogleda na svet. ĐORĐE BAJIĆ, 15. mart 2014. DNEVNIK Milovićeva interpretacija Vijanovog "Vadisrca" zrelo je i ubedljivo umetničko delo koje zaslužuje punu čitalačku pažnju i poštovanje. ILIJA BAKIĆ, 6. mart 2014. „Vadisrce“ je nesporno višeslojna priča koja zahteva precizan i promišljeni vizuelni (ob)lik. Njena tenzija ne temelji se na akcionim scenama odnosno na otvorenim fizičkim konfliktima. Naprotiv, usporenost događanja koja počesto preraste u statičnost traži od crtača da jednovremeno bude i vizuelno nenametljiv (i time podrži osnovni ton priče) ali i sugestivan, odnosno da nagoveštava i ono što se direktno ne vidi i ne kaže. Milović, koji ima itekako iskustva sa transponovanjem proze u strip i kome je Vijanovo delo znano jer je ilustrovao nekoliko njegovih knjiga, u slučaju „Vadisrca“ opredelio se za vanredno težak ali i efikasan likovni rad - za akvarel koji svojom prozirnošću daruje lakoću koju Vijanova priča nosi. Osnovni crtež olovkom sveden je na kroki, na skicu koja ima za cilj da naznači osnovne konture eksterijera i enterijera, figura i fizionomija likova i njihove pokrete odnosno položaje u prostoru ili grupi. Preko tih drhtavih linija nanesena je boja dovoljno prozirna da se crtež vidi ali sposobna da stvori posebnu atmosferu koja, pak, nije uvek u direktnoj korelaciji sa dešavanjem. Ovo odstupanje vizuelnog tona od tona/tenzije govora/pripovedanja efektno je sredstvo za potcrtavanje prizora/scena i njihovo izdvajanje iz scenosleda. Ilija Bakić
|
|||||
![]() |
© Omnibus / Ljutice Bogdana 20 / 11000 Beograd / Srbija / E: office@omnibus.rs |
|